Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, August 4, 2012

Kat sini rupanya dia sembunyi... adehh...

Assalamualaikum...

Kat sini rupanya dia sembunyi... adehh...

Tengah sibuk menjahit, benang bawah tiba-tiba je habis.. Spoil betul laa... Lepas tu masa nak keluarkan gelendung tu dari sekochi, jatuh pulak sekochi tu.. Dah jadi dabel spoil.. Lepas tu cari punya cari, tak jumpa pulak mana sekochi tu sembunyi.. Peluh dah mula memercik kat dahi.. huhuhu..

Dua ekor ibu kucing pulak sedang enak berbaring kat bawah mesin ni.. Aku kuis-kuis dengan penyapu sebab nak cari sekochi tu, kucing tu marah aku balik.. Dikuis-kuisnya penyapu yang aku sodok tu.. Ingat aku nak bergurau dnegan dia agaknya.. Jangan nak perasan la haiihhh... Orang nak cepat, jadi lambat la pulak.. Adoyaii... Memang berganda-ganda punya spoil...

Aku dah mula panik dah ni... Ni la satu-satunya sekochi yang aku ada untuk mesin jahit letrik Singer aku ni.. Kalau sekochi untuk mesin jahit Singer yang biasa tu, ada jugak la dalam tiga empat biji.. Buatnya sekochi yang sebiji ni tak jumpa, alamatnya tergendala la kerja aku.. 

Duduk sekejap melepaskan geram.. Sambil-sambil tu mata melilau lagi mencari kat bawah meja dan kerusi.. Masih tak jumpa.. Lepas tu ingat balik masa sekochi tu jatuh.. Rasanya masa jatuh tu ada bunyi dentingan.. Maknanya sekochi tu terlanggar dengan badan mesin ni dulu sebelum hilang dari pandangan...

Cari punya cari, akhirnya jumpa jugak.. Adoyaiiii...!!! Kat situ rupanya dia menyorok.. Kenapa la ko tak cakap yang ko nak lepak kat situ sekochi oiiii......!!! Lotih mak cari ko, tau tak... huhuhu....


Elok je dia tertonggok kat situ... adehhh...


p/s: Bila dah jadi macam ni, baru la teringat nak beli lagi satu sekochi buat spare... Tapi bila dah jumpa balik ni, macam malas la pulak nak beli yang lain.. kihkihkih...

1 Tukang Tembak:

Tinta Lana said...

Salam kak..

mesti kucen2 akk tu memg pasan habis kan time akk duk kuis2 penyapu,hehehe.

Mahal ke benda sekochi tu kak??

Beli lagi satu jelah kak..pa2 jadi, senang buat spare.. ^_^

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »