Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, September 18, 2012

Ini bukannya majlis kawen aku.. :P

Assalamualaikum...

Ini bukannya majlis kawen aku.. :P

Pagi Sabtu hari tu (15 September 2012), aku, mak aku dan abang aku ke Gombak untuk menghadiri pernikahan anak buah merangkap cucu sulung mak aku.. Tarikh nikah bersamaan dengan tarik lahir dia sendiri.. Dia dapat orang Gombak.. Sebelum tu kami singgah kat rumah sepupu di Taman Melawati sebab semua berkumpul kat sana sebelum majlis akad nikah lepas Zohor..

Seterusnya, kami berkonvoi ke masjid simpang tiga berhampiran Taman Greenwood tu untuk solat Zohor. Masa ni hujan punya la lebat.. Risau jugak ni.. Mujur la pukul dua tu hujan dah mula berhenti dan kamipun mula bergerak menuju destinasi.. 

Majlis berjalan dengan lancar.. Sekali lafaz je, sah jadi laki orang dah.. haha.. Aku duduk kat luar je sebab ruang tamu rumah pengantin perempuan tu dah penuh dengan orang. So, aku tak tengokpun masa akad nikah dijalankan.. Boleh je nak tengok, tapi aku malas.. Lebih-lebih lagi lepas tu ada adegan airmata.. Lagi la aku malas nak tengok.. Letih la asyik nangeh je.. ehehh... Aku cuma ambil sekeping je gambar masa nikah tu.. Itupun ambil dari jauh je.. Lagipun dorang dah ada photographer sendiri.. 

Semalam majlis resepsi.. Usai je majlis, kamipun terus balik sini.. Perjalanan jauh, kena la bergerak awal.. Lagipun yang bawa kereta tu abang aku.. Ni la first time dia drive jauh.. Selalunya drive sekitar bandar kat sini je.. Nanti kalau balik lewat, takut sampai malam pulak.. So, sampai sini dalam pukul lima setengah petang.. Alhamdulillah, selamat sampai..

Balik sini dah ada tugas menanti.. Mujurlah sorang anak buah aku dah habis belajar.. So, dia tengah cuti sekarang ni.. Tu yang aku ajak dia balik sini sekali tu.. Ada jugak orang yang boleh tolong aku kat rumah ni untuk majlis pada Sabtu ni.. 

Kat bawah ni sebahagian dari apa yang telah kami kerjakan.. Oh ya, gambar pengantin aku tak kongsi kat sini ya.. Kena la jaga privasi orang... Mana boleh main tayang je... :-)


Mula-mula buat kotak... Mujur la tak banyak... Dan mujur la ada dua orang anak buah ikut membantu...


Isi marshmallow dalam plastik.. Masing-masing ada tugas sendiri... 


Menunggu giliran untuk disepit...


Nasib baik ada benda alah ni.. Kalau tak, jenuh la dok bakar plastik tu guna lilin..


Mengira berapa yang dapat... Takde la banyak manapun.. Just buat syarat je... :-)


Bilik aku yang dipenuhi dengan barang... Tumpang sekejap je.. 
Telur belum masuk dalam sarung lagi tu.. huhu...
Telur impot dari JB iaitu telur pindang buatan kakak ipar aku... 


p/s: Aku tak jemput sesiapapun dari kalangan kawan-kawan aku untuk majlis hari Sabtu ni.. Minta maaf ya.. Lagipun ini bukannya majlis kawen aku... kehkehkeh...

3 Tukang Tembak:

Acik Erna said...

azz..pos an sikit telur pindan tu he he..sodap tu..lamo dah tak makan..

cHeRyNa PiReS said...

alamak kak...kok dapek tgk close up kotak tu. macam sweet je!

Nanti cite sal tolo pulak ye:)

ibundo said...

sapo pulak yang kawen tu azz.
.
.
lamo raso e tak datang menyimbang kek sini. Lutut dah sakit azz nak banyak bojalan walaupun dialamaya hehe..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »