Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Monday, September 3, 2012

Pasang... Siap... Kumpul...

Assalamualaikum...

Pasang... Siap... Kumpul...

Papan-papan ni anak buah aku yang punya...
Memula tu aku tak tau pulak papan ni adalah rak buku...
Ingatkan papan rak kasut...
Dia tinggalkan kat rumah aku, suruh abang aku pasang balik...
Tapi aku tengok benda alah ni dok camtu je, tak berusik..


Pasang...


Siyesli, mata aku sakit kalau tengok benda bersepah-sepah ni...
Mujurlah aku tanya dulu papan tu papan apa...
Kalau tak, memang dah selamat dah kena bawak dek lori angkut sampah...

Lepas tu, akupun mula la menjalankan tugas sebagai minahgyver... hahaha....
Tengok-tengok skru pulak tak disertakan sekali... 
Lubang skru ada...
Takpe la, skru kat rumah ni banyak la jugak...
Boleh je guna kottt...


Siap...


Akhirnya siap jugak aku pasang rak ni...
Lepas tu aku cakap la kat abang aku yang aku nak rak tu...
Abang aku kata ambil je...
Peduli la walaupun rak tu anak buah aku yang punya...
Hahaha...

Dan, lepas tu terus aku susun novel aku kat rak tersebut...
Baru la nampak cantik, kan.. kan.. kan... *sambil kelip-kelip mata...
Sebelum ni semua novel tu aku simpan dalam kotak ajaib... haha...
Bila dah ada rak yang sesuai, baru la ada mood nak kumpul novel.. 
Ni yang rasa tak sabar nak beli novel baru lagi ni..
Wahai duit, silalah jatuh kat atas riba aku...
Kehkehkeh...


Kumpul...
Masih ada ruang kosong yang mintak dipenuhkan.. hikk....

p/s: Daripada empat buah novel yang aku beli hari tu, tiga daripadanya menepati piawaian... Boleh ulang baca banyak kali walaupun airmata merembes bagai air hujan.. Banyak memberi pengajaran dan erti kesabaran.. Bukan sekadar novel cinta yang jiwang tidak ketahuan... ehehh..

6 Tukang Tembak:

ummiarissa said...

wah tebal2 novel tuh,,,kalau dekat sudah lama ku cuba2 meminjam...he he he

Angah said...

memang kena bali banyak lagi novel ni....:D

APAN said...

nasib menjadi rupa rak lps pasang tuh. hehe...
lebih kurang je ngan rak yg ada dlm bilik sy ni...cuma kaler xde la se-pink tu,,,

nur hidayah isa said...

fuh penuh dengan novel aje. hehe

Tinta Lana said...

Salam.

Ni malas ni..tak suka la org tayang2 rak buku ni..hahahaha.

Tiga dari novel tu, yg mana kak?? habaq mai sket? ^_^

Tinta Lana said...

eh akak, saya suka new header akk dan kaler biru kat sini ^_^

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »