Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, October 20, 2012

Sokong yang mana satu..??

Assalamualaikum...

Sokong yang mana satu..??

Kelantan FA ataupun Angkatan Tentera Malaysia (ATM)..?







ATAU








Kalau tanya aku, sudah tentulah aku sokong ATM..
Bukan sebab ada kembar kat dalam tu..
Tapi sebab aku pernah menjadi keluarga ATM sebelum arwah abah aku pencen...
Rindunya zaman bergelar anak askar itu...
Rindu sangat-sangat...!!

Inilah barisan kita..
Yang ikhlas berjuang..
Siap sedia berkorban..
Untuk ibu pertiwi...


Harap-harap ATM menang bergaya malam ni..
Dapat membawa pulang Piala Malaysia setelah 46 tahun berusaha untuk mendapatkannya..





Semoga anda semua yang pergi menonton perlawanan akhir ini selamat pergi dan selamat kembali..
Semoga tiada kekecohan yang berlaku samada di dalam stadium ataupun di luar stadium..
Semoga kawalan keselamatan diperketatkan lagi..
Mudah-mudahan para pemain dan para penonton mempunyai semangat kesukanan yang kental..


p/s: Dah jelak nak baca dan hadap kisah kena sepak terajang, kepala kena baling botol air, stadium kena bakar dan sebagainya.. Peace yooo... :-)

3 Tukang Tembak:

Angah said...

tak de rezeki utk ATM tahun ni. cuba tahun depan, angah memang sokong ATM. Tapi player kelantan main bagus...

Wak Gelas™ said...

wak pon nk doa Muger2 negara akan tetap aman damai sejahtera sentosa senantiasa.. aminn ya robbal alaminn

mizz miaizzati said...

atm xde rezeki..saya sokong 2-2..atm sokong..kelate pon sokong hehe...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »