Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Monday, November 5, 2012

Aksi terlampau... o_O

Assalamualaikum...

Aksi terlampau... o_O

Makin melampau minah sekoq ni...
Makin menjadi-jadi dia punya manja tu...
Dia dok follow je mana aku pergi...
Even aku pergi 'membuang'pun dia ikut jugak...
Tapi aku suka, lebih-lebih lagi kalau hari malam...
Ada la tukang temankan aku...
Ehehh...

Aku jawab panggilan telefon rumah, dia pergi panjat tempat letak telefon tu, pastu dia bertenggek atas telefon tu, pijak-pijak nombor kat situ. Nasib baik line tak putus...

Lepas tu, aku pergi bukak freezer, diapun panjat jugak nak tengok apa ada dalam freezer tu... Nak sangat kot duduk dalam tu.. Sumbat kat situ kang baru tau... hehehe...

Lepas tu, ni haa, dia buat balik dah...!!!
Grrrr....!!!










Last-last dia merajuk sebab aku piyat telinga dia...
Terus dia tidur kat belakang laptop tu...
Padan muka dia...
Hahahaha...




Ehh, yang ni mak si Utih...
Ni kali ketiga dia peknen...
Entah bila nak beranakpun tak tau laa...
Hari tu macam nak beranak sangat dah sampai tergocoh-gocoh aku siapkan 'wad bersalin' dia... Tapi tak jugak beranak.. Yang aku geram, selagi dia tak beranak, selagi itu la habis semua kucing yang ada kat rumah ni jadi mangsa dia.. Manjang nak marah je kerjanya... Kadang-kadang aku pulak yang marah kat dia.. Aku cakap, lain kali menggatal la lagi.. Dah bunting macam ni nak marah-marah orang pulak... erkk...!!




p/s: Entry pasal kucing lagi yaa... kehkehkeh...

2 Tukang Tembak:

With Julia said...

comel yerr perangai kucing sis ehehhe...now With Julia is coming back baru pas cuti berpantang hehehhe jum tgk qaiser ilman anak buah baru akak tuh hehehe

Angah said...

alalala comelnya, seronok akak ada peneman setia

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »