Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, November 2, 2012

Wajah si pendengki... grrrrr....!

Assalamualaikum...

Wajah si pendengki... grrrrr....!

Masa dia kecik dulu, comel je muka dia...
Bila dah besar sikit, ya ampun, punya la serabai..
Habis menggerutu kepala dia...
Telinga jangan cakap la...
Rabik dia kerjakan sendiri...

Bila dah besar ni, lain pulak pe'el dia..
Suka sangat dengki kat aku...
Tengok je la gambar kat bawah ni...
Adoyaiii....









Kadang-kadang rajin gak aku melayan si Utih ni..
Kadang-kadang geram la pulak..
Rasa macam nak tunjal je kepala dia tu..
Asyik mengacau je...
Ehehh...


p/s: Jangan kencing kat atas kibod tu dah la yaa... Lagi satu, jangan sampai tertanggal button kibod tu.. Dulu dah pernah terjadi dah tapi masa tu kucing lain punya kerja...

8 Tukang Tembak:

cHeRyNa PiReS said...

Cuba try cium kepala dia sekali...letak jari kat idung dia. Kelemahan dia tu. Cara nak menjinakkan kucing :)

gadisBunga™ said...

hahahaha!!! nampak sangat nakkan perhatian!

4feet8 said...

dia nak suruh layan dia sorg je tu..hehe

4feet8 said...

eh? betulke sha..? tapi selalunya kt kedai makanla kucing2 lia dtg..tak sampai hati pula nak cium sembarangan..hehe

Acik Erna said...

assalam az..tu rupo e pendongki tu yo..encem/comel..dongki pun dongki lah. he he

abah khalisha said...

ada gambar burung kt situ..sah2 si comel itu dtg kan

cik aletheea: said...

kasi carik kawan same die.. confirm die tak ngacau cik azz...
lagi best die g dating dgn kawan baru die...hehehehe

Karukord Jagau's said...

Mesti kurang kaseh sayang kucin ko nih heheee

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »