Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, November 3, 2012

My new collections... weeeee..... :-)

Assalamualaikum...

My new collections... weeeee..... :-)

Dah lebih dua bulan aku tak keluar ke bandar..
Sejak sebelum puasa hari tu la...
Lamanya, kan...?
Ehehh....

So, semalam keluar ke bandar atas urusan biasa iaitu urusan mak..
Sambil-sambil tu pergi kedai buku dok usha novel..
Senarai dah ada dalam list dah..
Cuma ada lima buah novel je dalam senarai tu...


Semua ni aku yang punya... Kuaci dengan air yogurt tu tak tinggal.. :D


Cari punya cari, jumpa satu je..
Lepas tu terus mintak tokey kedai tu yang tolong carikan..
Dan tokey tadi suruh pulak staff dia yang tolong carikan untuk aku...
Ecehh, sekejap je minah tu jumpa lagi satu novel yang ada dalam senarai tu..
Means dah dapat dua buah novel la, kan..
Kedua-duanya hasil karya Haiza Najwa iaitu Jangan Ganggu Lenaku dan Aku Yang Menanti...
Lagi tiga buah novel yang aku cari dah habis, takde stok dah..
Kecewanya la haiihh... huhuhu...




Lepas tu aku dok rembat je la beberapa buah novel lain..
Mula-mula ambil, belek-belek depan belakang, lepas tu letak balik..
Pastu ambil pulak yang lain, buat benda yang sama jugak, letak balik..
Sudahnya, daripada lima novel dalam senarai, dua dah dapat, terus jadi lapan buah kesemuanya...
Hambekk kauuu... 
Kopak dompet... ehehh..

Alang-alang dah keluar, beli je la..
Lagipun dah lama tak beli novel baru ni..
Last sekali beli ialah novel ILUS tu...


p/s: Masa kat kedai buku tu, ada dua tiga orang budak lelaki dewasa dok pilih-pilih novel ni.. Rasanya jarang kot lelaki yang nak baca novel genre remaja atau terkini ni.. Dorangkan suka layan Manga je.. Mungkin dia beli novel tu sebab nak bagi hadiah kat gelpren dia kot... kehkehkeh...

6 Tukang Tembak:

Angah said...

rajinnye akak baca novel, berapa lama nak abis kesemua lapan bijik novel tu ek?

Tinta Lana said...

Assalammualaikum.

Alah..

alah..tak nak kawan mcmni.

Eh?hahahaha. Alah.jeles la kak.. lana mmg jeles kalau tgk org beli buku, sbb kita pun suka bt benda sama,hahahaha.

Tu dia, elok2 ada snrai..tgk2, terus lapan buah beli,hik3. Cmni, takyah bt snarai pn takpa,hahaha.


dEdEQ dE wIshEs said...

WAH .. BYAKNYE NOVEL .. PINJAM .. HEHE

mummy_ayu said...

wah..banyaknya novel....best2..
selamat membaca!!

Acik Erna said...

azz..ni ponyakit akak dulu2 ni..sekarang dah tak do dah..novel akan pun budak2 ni dah jual novel terpakai.

Tihara said...

as salam

haah la jarang lelaki nak beli novel..pempuan mcm saya pun dah berkurun tak beli novel hehe.. :)

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »