Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, December 1, 2012

Takde rezeki...

Assalamualaikum...

Takde rezeki... 

Sepatutnya hari ni (Jumaat), aku dah bergerak ke rumah kakak kat Nilai...
Hari Ahad ni ada dua pupu aku punya resepsi kat Pinggiran Tasik Cyberjaya...
Dah lama dah mak cik aku tu menjemput...
Sejak bulan May lagi...

Sejak hari tu, punya la beria-ia mak aku dok ingatkan tarikh tu...
Ye la, makcik tu cuma ada dua orang anak je...
Seorang perempuan, dah kawen, dah ada anak-anak...
Kali ni anak lelaki, yang bongsu pulak tu...
Tu yang mak aku nak pergi sangat tu...

Akupun nak pergi jugak..
Teringin jugak nak tengok majlis kawen kat tasik...
Aku tak tau la samada majlis tu kat tepi tasik ataupun tasik tu nama tempat tinggal makcik tu... hahaha...
Malas pulak nak menggugel peta... ehehh...

Memandangkan majlis tu hari Ahad, maka akupun mula la buat plan...
Aku ajak abang aku pergi ke jualan gudang Karangkraf kat Seksyen 15, Shah Alam pada hari Sabtu...
Abang aku kata, boleh je...
Maka, akupun mula la buat list novel yang nak dicari nanti...
Teruja sungguh ni sebab aku belum pernah lagi pergi ke jualan gudang ni...

Tup-tup tak jadi la pulak nak ke rumah kakak tu...
Mak aku tiba-tiba je kurang sihat...
Mungkin sebab takde selera nak makan menjadikan badan mak aku lemah...
Mungkin sebab banyak makan durian dan kurang minum air kosong...
Masa balik dari Nilai dua minggu lepas, mak aku dah mula batuk-batuk dah...
Mungkin sebab itu badan dia semakin lemah...

Harap-harap mak aku akan pulih seperti sediakala...
Tak dapat pergi jualan gudang tu pun takpe la, janji mak aku sihat...
Mungkin bukan rezeki aku untuk ke sana...
Kalau ada rezeki, lain kali boleh pergi..., ya tak...


p/s: Aku dah mula order novel secara online... Harap-harap jari aku tidak terbabas dalam meng-klik... huhuhu...

4 Tukang Tembak:

Acik Erna said...

assalam azz..harap mak azz copek baik yo..biar lah mak azz rehat yo..kalau badan tak sihat..jalan jauh..lagi loteh nanti

Angah said...

kesian mak akak, penangan durian ye...suruh dia rehat cukup cukup..

Tinta Lana said...

Assalammualaikum.

Itu memang bukan rezki akk tuk pi jualan gudang..

ada hikmahnya tu kak..supaya akk tak terbabas gedebab gedebub bergolek2 dalam karangkraf tu..ekkkk, hehehehe.

Nampak benau perlian saya kan kak,hahaha. gurau2 je eh.. >_< sayang akak,hehehehe

Saya harap mak akk cepat sembuh.. :)

Tinta Lana said...

## akak..kat ruang komen..ala..saya rasa tak seronok buat approval,huhuhu.. takda cara lain ea selain approval..huhu..

dah 2kali kak pengacau tu cakap cam pe tah..pastu sy tgk gugel+ dia, ada link blog, tpi merapu sgt2 isi kat dlm tu,huhuhu

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »