Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, January 3, 2013

Singgit lima posen je...???

Assalamualaikum...

Singgit lima posen je...???

Macam mana nak beli makanan kucing ni...??
Singgit lima posen dapat apa je... huwaaaaa.....!!!
Sian kucing den tak dapat dah nak makan biskut yang rangup lagi berkhasiat tu..
Kita makan nasi je la ya tak...?
Tapi kucing aku ni ada yang tak biasa makan nasi sebab dari kecik dah diajar makan biskut rangup tu..
Kalau makan nasi je, nanti dia cirit-birit...
Jenuh la nanti aku nak mengemop lantai...
Huhuhu....




Mungkin sudah tiba masanya kucing ini dibebaskan...
Eleh, macam la selama ni kucing tu kena kurung, kan...
Kehkehkeh...

Yang kat bawah ni memang kena kurung sebab dorang kena cirit-birit..
Tapi  bukan sebab dorang makan nasi...
Setakat ni aku belum lagi bagi dorang makan nasi...
Ni kena cirit-birit mungkin sebab ibu dia makan apa-apa entah..
Dorang ni kan masih menyusu lagi...




p/s: Harap-harap lepas ni naik la... Takmo la singgit limo posen manjang... huhuhu... Kalau tidak, terpaksa la berpisah dengan kucing-kucing ni semua... sobsobsob... **Tolong la kami.. Kami takmo pindah... (kata kucing-kucing tu semua... huhuhu....)

3 Tukang Tembak:

Fariq Jalil said...

cpuv tu biasenye naik kalo dpt BE.. kan... patutnye.. time tu la kena bw kaw2 bg tambah trafik blog ni baru la dia jd lebih singgit lima puluh sen.. ngeh

gadisBunga™ said...

alalala comellll kucin tu posing. hihihi~

~ Cik Azz ~ said...

Fariq Jalil:

Entah, akak bukannya tau sangat pasal BE semua ni.. Yang akak tau, earning tu bertambah je... ehehh...

Ko tolong la pomot blog buruk akak ni.. hewhewhewwwww...


GadisBunga:

Kucing ni memang pandai posing... Suka lak amek gambar dia... ehehh...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »