Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, January 9, 2013

Teka-teki: Siapa jawab dengan betul, dia memang pandai.. :)

Assalamualaikum...

Teka-teki: Siapa jawab dengan betul, dia memang pandai.. :)

Aku ada satu teka-teki..

Teka-tekinya berbunyi begini ya kawan-kawan:

Kalau kita simpan dia, kita yang sakit...
Kalau kita lepaskan dia, orang lain pulak yang sakit...

So, apakah jawapannya wahai pembaca yang cerdik lagi bijaksana...
Ke, nak kena tanya Nujum Pak Belalang dulu...
Hehehe...

Okay la, aku bagi terus la jawapan teka-teki ni...
Macam takde siapa yang berminat nak jawab je...
Huhuhu..

Jawapannya adalah......
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:

Tettttttttttttt...........!!!!
_________________
 (sila isi jawapan sendiri....)


p/s: Jika nak jawab, silakan.. Jika tak nak jawab, tak mengapa.. Tiada paksaan di sini.. Siapa jawab betul, aku bagi dia lima ringgit sebagai upah penat berfikir... kehkehkeh... Tapi hadiah hanya untuk tiga jawapan yang tepat sahaja dan mereka yang ada akaun CIMB atas nama sendiri sahaja... :)

10 Tukang Tembak:

Angah said...

ni no akaun angah............

jawapanya....(meh nak bisik)

Geng Gone said...

jawapannya buli dengan penuh keegoan dan kekuatan dari pengaruh yg luar biasa.

Fariq Jalil said...

kentut or sama waktu dengannya??

btw sy takde akaun cimb la pulak.. hewhew

Geng Gone said...

Jawapannya selfish

Geng Gone said...

Jawapannya Menongkat langit

Geng Gone said...

Jawapannya memperbodohkan kerajaan malaysia

~ Cik Azz ~ said...

Semua jawapan salah kecuali jawapan dari si abang kacak... Tapi disebabkan dia takde akaun cimb, maka tak dapat la nak bagi hadiah tu... ehehh...

Geng Gone said...

jawapan yg nie tepat konspirasi utk menginsuranskan diri dgn menghalalkan apa cara

Geng Gone said...

tak payah sembang nak bgi hadiah,bukan mudah nak bgi begitu shj.Mesti ada pi ada mai,walaupun dah banyak piiiiiiii,tak jumpa lgi yg mai.Perpatah melayu ada berkata orang berbudi kita berbahasa,orang memberi kita merasa.Orang negro mmg tak faham pepatah melayu nie.

Geng Gone said...

perisik tak bertauliah pakar perang saraf dapat manafaat bertimpal2,sehingga berjaya melembukan pehak lain

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »