Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, March 19, 2013

Kategori..

Assalamualaikum...

Kategori..


Ada orang, bila melihat dari segi gaya dia bekerja, memang mengancam, memang terus masuk dalam kategori boleh diharap. Tapi bila melihat hasil kerja dia, sangatlah mendukacitakan...


Ada juga orang, bila melihat dari segi penampilan dan cara dia bekerja, nampak macam selekeh je, nampak macam tak bersungguh-sungguh dan sambil lewa sahaja.. Namun apabila kerja dia dah siap, nah, hasilnya sangatlah tip-top. Memang tak sangka sungguh...


Anda dalam kategori yang mana satu..? Kategori yang pertama ataupun kategori yang kedua..? Mungkin ada dari kalangan kawan-kawan anda yang berada dalam kedua-dua kategori ini.. Boleh la kongsi sekali.. 


p/s: Kalau dalam bab kerja, semua orang mengaku dia pekerja yang bagus dan berwibawa.. Betul tak..? Mana boleh nak komplen-komplen.. Kang tak pasal-pasal naik angin la pulak.. Bila lagi nak isi bakul angkat sendiri.. hehehe...

4 Tukang Tembak:

nor nabila said...

oh. sebab tu la orang cakap,jangan nilai dari luaran saja,dalaman belum tentu mcam yang kita jangka. Nabila? em,tah la. hehe.

btw kak,nabila ada tag akak untuk satu entry. -> http://katak-tadpole.blogspot.com/2013/03/exclusive-giveaway-by-fd-aziera.html

thanks.

Ummiarissa Mahdi said...

saya kategori bersungguh2 membuat kerja,namun demikian kerja taklah sempurna sangat...kira bolehlah...sebab saya usaha....

Fariq Jalil said...

takmau la cite pasal org.. kak azz cite la pasal kak azz kategori yg mane.. kekeke

fatal1ty said...

Terbaik!!

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »