Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, April 26, 2013

Ini je..? Jadi la...

Assalamualaikum..

Ini je..? Jadi la...


Orang lain dah mula dok usung beg pergi pesta buku antarabangsa kat PWTC.. Kita yang tak dapat nak pergi tu, tak kan la nak bersedih pulak, kan..? Kalau dorang dok tayang-tayang gambar novel yang dorang beli, apa kata kita tayang lak menu tengahari kita.. hehehehe...


Menu aku ni walaupun tak sesedap mana, walaupun tak seperti menu orang lain yang penuh satu meja sepuluh kerusi tu, namun bagi aku ini dah cukup dari lebih dah ni.. Syukur alhamdulillah kerana masih diberi rezeki oleh Allah..




Sambal belacan tu mak aku yang buat. Aku tak makan sambal belacan ni.. Maaf la, bagi aku sambal belacan ni bau dia kuat sangat.. Tak tahan.. Aku takde la elergi dengan sambal belacan ni sebab aku takde resdung ataupun gatal-gatal, cuma aku tak suka nak makan je.. Salad tu aku suka.. Manis je rasa dia.. 


Asam pedas ikan kembung tu aku yang masak.. So, ikut cara aku la, kan.. hehhh.. Aku tak suka kuah asam pedas tu pekat sangat.. Aku tak suka asam pedas yang terlebih asam dan cili.. Aku suka yang sedang-sedang je.. Bukan apa, risau kalau gastrik datang balik bila makan makanan yang terlebih asam dan cili ni..


p/s: Okay la, ini je nak kongsi... :)

4 Tukang Tembak:

Acik Erna said...

akak pun camtu yo azz..kadang sayo pun tak do..nasi ngan lauk yo..kok lado api la satu..kok kari..kari tu la satu..he he..baru abih kono makan..

Tinta Lana said...

Kak, salunya, makanan yg ringkas tu la yg sedap sbnrnya.. :)

~ Cik Azz ~ said...

Acik Erna>

Tak ghoti nak makan kalau banyak lauk ateh mejo, kan kak.. hehe.. Tapi memang betol la, kalau banyak lauk, takut nanti banyak lak pembaziran.. Biar satu lauk je, janji licin sampai berkilat periuk.. haha..

~ Cik Azz ~ said...

Tinta Lana>

Bak kata orang, jenis masak main campak2 je, kan.. hehe..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »