Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, May 10, 2013

Kajian apakah ini..?

Assalamualaikum...

Kajian apakah ini..?


Apa kata kawan-kawan blogger tentang tajuk artikel kat dalam gambar ni..? Aku cuma nak kata satu je... Pokok dek ekau la nak kata apa... ahakk...




Daripada aku upload gambar artis yang pakai baju tak cukup kain, kongsikan video lucah, letak gambar tak semenggah, lebih baik aku letak gambar makanan yang aku buat.. Dan akupun suka tengok gambar-gambar makanan yang kawan-kawan blogger aku masak.. Secara tak langsung ianya menarik minat aku untuk mencuba apa yang dorang masak tu dan bertukar-tukar pendapat tentang resepi makanan tadi.. 




Haaaa... Ni aku nak tunjukkan gambar makanan yang aku dan anak-anak buah cilik aku buat masa dorang balik sempena mengundi hari tu... Peduli la dengan apa kata kajian tu.. Yang penting hati aku senang dan perut kami kenyang.. Alhamdulillah... 




Oh ya, roti aku kali ni punya la mengembang dan lembut.. Seronok aku tengok.. Mini pizza tu paling cepat habis..


Anak-anak buah yang comel yang teruja jadi model... hehe..


p/s: Jangan kaji yang bukan-bukan.. Silap haribulan, sendiri yang gila dengan hasil kajian yang dibuat.. Berfikiran positif itu rasanya dah memadai.. Jadi, tak perlu nak kaji lebih-lebih.. Wallahu'alam...

**Ada orang yang berdekah-dekah ketawa bila baca artikel tu.. Konon-kononnya nak kenenkan dengan orang yang tertentu la, yang jenis suka upload gambar makanan ni.. Well, sebenarnyakan, awak tu yang mental.. Kesian... hehh...

3 Tukang Tembak:

Teena Tna said...

Haha..terasa jugak sbb suka amik gmbr b4 mkn..
Btw, nice to see your blog, i'm just started in blogging, please visit mine too :)

insanbiasabiasa.blogspot.com

Tinta Lana said...

Yang sebenarnya.. kena baca isinya juga.

Kalau baca tajuk saja, memg kita rasa panas je,hehehe

Cik Tia said...

saya sendiri suka tengok gambar makanan. walaupun tak dapat makan , at least saya tahu yang makanan itu wujud. suka tengok gambar kek :D

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »