Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, May 3, 2013

Penangan kiwi...

Assalamualaikum...

Penangan kiwi...


Semalam, masa kat pekan sehari tu, jalan-jalan la tengok buah-buahan.. Aku selalu beli buah limau sunkist untuk makan dan epal merah yang jenis kecil tu. Langok punya langok, ternampak la buah kiwi. Terdetik kat hati nak buat pavlova.. Hari tu dah buat sekali tapi buat kat rumah kakak..


Mula-mula tak perasan harga yang ada kat dalam kotak buah kiwi tu.. Tangan dah mula nak gerak dah ni.. Lepas tu, tengok lagi sekali harga dia.. Terus tertelan air liur sendiri.. Gulpp..!!!




Nak tau berapa harga untuk sebiji buah kiwi tu..? Harga dia ialah RM4..!! Sebiji empat hengget untuk buah yang saiz macam ciku..! Terus tak jadi aku nak beli. Mahal kedaruk..!! Kalau beli dua biji dah lapan hengget.. Takkan la nak beli sebiji je terkontang-kanting macam tu, kan... huhuhu..


p/s: Tak payah buat pavlova la.. Kita buat cekodok pisang je dah la... kehkehkeh...

--------------------------

Update...!!

Tak lama lepas post entry ni, mak bawak balik buah ciku ni haaa... hehehe... 
Banyak ni dengan harga enam hengget je...
Itupun dah luak 4 biji... hehh...




4 Tukang Tembak:

Angah said...

angah pun sekali sekala je beli buah ni....mahal noks...

Acik Erna said...

azz..boleh yo..hirih nipih2 lotak atas pavlova tu he he

Tinta Lana said...

Mahalnya! Selama ni saya tak ambik tau pun harganya..tak da rsa nak beli..

Tinta Lana said...

Eh, oo..update entry..hehehe.

Akak suka ciku ya? :)

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »