Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, June 4, 2013

Bayar je, jangan banyak mulut.. huhu...

Assalamualaikum...

Bayar je, jangan banyak mulut.. huhu...


Adat orang membeli, mesti nak minta harga diskaun.. haha.. Akupun tak terkecuali jugak.. Maklum la kan, aku bukannya orang kaya yang duit berkepok-kepok.. Jadinya, bila boleh menawar, kitapun mintak la harga tu diturunkan sikit.. Dan sessi tawar-menawar ni bergantung jugak pada jenis barang yang nak dibeli.. Tak kan nak beli KFC pun mintak diskaun kot... ehehh..


So, semalam aku keluar ke bandar.. Tak rancangpun nak beli semua benda ni sebab benda ni memang dah lama nak beli tapi dek kekangan bajet, maka segalanya dibiarkan sepi.. *cehh, ayat macam ayat novel la pulak.. ahakk..


Entah macam mana, masa tunggu kakak ipar beli barang-barang dia, teringat pulak aku nak beli benda alah ni semua.. Dah la aku ni jenis susah nak keluar ke bandar. So, sementara dah teringat tu, apa salahnya beli je benda ni walaupun bajet amatlah terhad... huhuhu...


Dulu mak aku ada acuan bahulu tembaga yang berat tu tapi entah mana entah semua tu menghilang.. huhu..


Acuan bahulu tu sebuah harga dia RM9 dan batang besi tu harga dia RM13++.. Batang besi tu kata tokey tu digunakan untuk buat makanan Jepun tapi aku beli untuk canai roti.. Pencanai jenis kayu kat rumah aku tu panjang sangat.. Berat tau batang besi tu.. Boleh simpan bawah bantal untuk dijadikan sebagai senjata.. Jadi, jangan cuba-cuba buat lawak nak kacau aku masa tidur. Silap haribulan, ada kepala yang berlubang.. ahahh...


Mula-mula aku beli dulang pembakar tu empat buah je dengan harga RM15 untuk sebuah.. Pada aku dah okay dah harga tu sebab dulu aku beli dulang yang kecil sikit dari saiz tu kat Jusco tapi harga dia sebuah RM16++.. Kat pekan sehari kat sinipun sebuah dulang saiz kecil tu harga dia RM16. Ni saiz besar sikit tapi harga RM15 sebuah.. Okay la tu, kan.. hehh..




Lepas tu, tokey tu cakap lain kali kalau datang kedai dia nak beli dulang tu, tak dapat dah harga RM15 sebuah sebab dia kata sepatutnya harga dulang tu ialah RM18 sebuah. Dengar je camtu, terus aku tambah lagi dua buah dan menjadikan kesemua dulang tu enam buah dan menjadikan harga untuk kesemuanya adalah RM90.. sobsobsob..


Dulang kecil sebuah RM16 dan dulang besar tu sebuah RM15.. 


Tokey tu cakap yang dulang kecil tu memang datang dari kilang tapi dulang yang besar tu dia tempah khas dari kawan dia.. Bezanya cuma ada pemegang dengan takde pemegang je. Entah betul atau tak apa yang dia bagitau tu, lantak dia la, kan.. Aku layankan aje apa yang dia cakap. Lagipun tokey ni peramah.. Seronok pulak borak dengan dia.. hehe...


p/s: Aku tak boleh la masuk kedai yang jual peralatan dapur macam ni.. Rasa macam nak angkut balik rumah je kedai tu.. kehkehkeh..

0 Tukang Tembak:

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »