Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, June 4, 2013

Lain kali JANGAN la talipon...!!!

Assalamualaikum...

Lain kali JANGAN la talipon...!!!


Aku baru je dapat miscall dari nombor 03-26016400 ni.. Tengah aku dok menyapu beranda rumah aku ni, enpon aku berbunyi.. Terkejar-kejar la aku berlari.. Terus je aku tekan butang hijau.. Lepas je tekan, terus talian tu putus.. Terus rasa nak menyumpah berlori-lori.. Hampeh betul. Buat penat aku berlari je. Mujur aku tak tersungkur kat tangga..


Disebabkan geram tahap giga, aku cuba google nombor tu.. Hmm, rupa-rupanya ramai yang terkena dengan nombor ni.. Boleh cuba tengok kat link ni ya.. Macam-macam ada.. Menyusahkan betul laa.. ggrrr....!!!


Ada yang kata nombor tu dari telekom.. Nak suruh upgrade streamyx.. Boleh tengok komen-komen tu kat sini..


Kan dah marah dah... Haha, tak tau..!!!


p/s: Sangat tidak berkenan dengan gangguan macam ni.. huhuhu..

4 Tukang Tembak:

Acik Erna said...

nak buek camano azz..dio dah tau nombo kito he he

hyde dea said...

pernah kene jugak , tapi selalu nye unknown no nie mmg dea x angkat... pastu Dea akan google...mesti g link mcm nie jugak.. comment berderet2..

Tinta Lana said...

Saya kan kak..

tidak akan sesekali menjawab panggilan dari nombor tak dikenali. Melainkan gerak hati suh angkat atau reply msg.

Seyes, saya mmg straight bab ni,hehe

D. Rayme YZ said...

0326044400 slalu tpon..wa x angkt pun.. No spe tu ye

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »