Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, June 5, 2013

Epal Malaysia yang yummy... :D

Assalamualaikum...

Epal Malaysia yang yummy... :D


Jangan tak tau, kat rumah aku ada tanam pokok epal ni.. hahaha.. Sebenarnya bukan ditanam tapi pokok tu tumbuh sendiri.. Ajaib tak.. kehkehkeh...


Takde la, pokok ni memang tumbuh sendiri tapi bukannya pokok epal.. Sebenarnya ni pokok jambu bol atau nama saitifiknya ialah syzygium malaccense. Mungkin biji buah jambu ni dibawa dek burung dan jatuh kat kawasan belakang rumah aku.. Maka, tumbuh la pokok tadi hingga membesar dengan jayanya..


Pokoknya dah tinggi.. Maka buahpun susah nak ambil.. Yang masak ranum tu aku tengok dah berlubang-lubang dikerjakan dek tupai.. Bestnya jadi tupai.. hehh...


Rasa macam petik buah epal je.. kihkihkih...


Tak bawa plastik, so, gunakan kaedah zaman kanak-kanak dulu iaitu letak dalam baju..


Yang ni aku kait gunakan pengait daun pisang.. Mujur malam tadi hujan.. Jadi tanah tu takde la keras bila buah tu jatuh ke bawah..


Sedap dan lemak berkrim.. Lebih-lebih lagi yang merah tu... Ngences dibuatnya... haha...


p/s: Makanlah buah-buahan tempatan.. hehh..

3 Tukang Tembak:

Acik Erna said...

mak ai..sodap e..lamo tak makan jambu ball ni

gadisBunga™ said...

uiii sedappp! segar. dan sihat!!

Tinta Lana said...

Salam kak :)

Mesti tgh kutip tu, feeling2 kat oversea gak kan,hehehe

Sedapnya..lama dah tak makan. Duk rumah bertingkt, nak tnam apa pun tak bleh,huhu

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »