Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, June 6, 2013

Perasan muda.. ahahh...

Assalamualaikum...

Perasan muda.. ahahh...


Konon-konon nak jadi budak-budak la kan.. Tu yang dok tukar nama blog tu.. Siap letak mata bulat lagi tu.. Pastu selit pulak bunga kat telinga.. Konon-konon bunga la tu, kan.. kehkehkeh...


Saje je aku ni.. Dah lama dah tak main tukar-tukar header ni.. Tu yang tetiba je gedik tu keluar balik tu.. Jangan muntah hijau dah la ya.. hakhakhak...


Disebabkan entry ni ciput sangat, maka aku tempekkan sekali beberapa buah novel yang sudah aku baca.. Keempat-empat buah novel ni aku suka jalan ceritanya.. Setiap novel ada keistimewaan tersendiri.. So, aku takde la nak buat review beria sangat untuk semua novel ni.. Sikit-sikit dah la.. Secara ringkas je..


Siapa yang rasa nak baca, just beli je la.. Kalau takut nak beli sebab takut tak kena dengan selera masing-masing, swap je dengan member lain.. Tapi kalau tanya aku, aku tak suka nak swap ataupun bagi orang lain pinjam atau baca novel aku.. Beli gadget mahal-mahal ada duit tapi tang novel, nak pinjam orang punya.. Banyak cantik..!




Sedetik Asmara karya Sarnia Yahya tu mengisahkan seorang isteri yang diceraikan suaminya setelah tiga bulan berkahwin. Sebelum berkahwin mereka dah berjanji akan berpisah kerana si suami tidak bersetuju dengan si isteri yang menjadi menantu pilihan ibunya sedangkan si suami tadi sudahpun mempunyai calonnya sendiri.. Mereka berpisah secara baik dan tidak bergaduh sebab mereka dah kenal sejak kecil lagi..

Bagaimana kesudahan ceritanya, beli la.. Lepas beli tu, baca. hahaha...


Maafkan Abang karya Eyla Hime itu pula mengisahkan isteri yang menjadi mangsa dera suami dan mak mertuanya. Disebabkan satu rahsia yang disimpan, si isteri tadi sanggup menjadi mangsa dera dan akhirnya dia dirogol oleh dalang di sebalik rahsia itu.. Kurang ajar punya jantan..!!!


Cerita ni sedih.. huhuhu.. Nak tau kesudahan cerita ni, tak reti-reti nak beli sendiri.. ahakk..




Mr. Sirap Bandung karya Nadra Yasmina dan Yang Manis karya Marissa (Qaseh Qaisara), kedua-duanya sangat menarik minat aku dan rasanya tak perlu aku nak buat review.. ehehh.. Marissa ni merupakan penulis novel Teduhan Kasih yang dijadikan drama yang sedang ditayangkan di TV3 sekarang ni.. Novel Teduhan Kasih tu sangat best.. hehh.. Manakala Nadra Yasmina pula adalah penulis novel Nasi Lemak Buah Bidara (aprilsnow) yang aku suka sangat tu.. 


p/s: Sekarang ni tak sempat nak baca novel sangat.. Asal baca je, mula la teringat kat baju raya kastemer.. huhuhu..

1 Tukang Tembak:

Angah said...

nice header..nampak cool

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »