Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, July 19, 2013

Aksi puasa yang yang yok.. :D

Assalamualaikum...

Aksi puasa yang yang yok.. :D



Dia ni kan, masa orang dok sibuk nak berbuka, diapun ikut sibuk sama. Masa orang dok sibuk sahur, diapun sama jugak sibuk nak sahur.. Mujur la dia tidur kat luar rumah.. Takde la bising sangat suara dia tu..


Alaaaahaiii.... Sampai macam ni sekali ko buat aksi  ya Momok...


Letih sangat la tu sampai nak angkat kakipun tak larat.. Cehh... hehe..


Sejak baik dari sakit teruk hari tu, selera dia makin menjadi-jadi.. Asyik makan je kerja dia. Sebelum sakit dulupun dia memang kuat makan. Bila dia tak nak makan, risau pulak tengok.. Cuma takut dia makan banyak tapi cacing kat dalam perut dia tu yang kenyang.. huhuhu..


Dah macam rupa apa dah.. adehh...


Walaupun dia asyik makan je, tapi gaya dia mengalahkan tak makan sehari.. Dah la lama tak mandi.. Nak mandikan diapun aku takut.. Bukan takut kena cakar ke, apa ke.. Takut dia mati je. Aku ada kes, lepas mandikan kucing, lusanya kucing tu mati sebab aku tak tau yang kucing tu tak sihat masa dimandikan. Aku nampak dia macam aktif je, tu yang aku mandikan tu.


Tidur je kerja dia.. Jeles tau... wakakaka...


Sepatutnya lepas seminggu kena suntik hari tu kena bawa dia pergi klinik lagi sekali.. Tapi tu la, aku ni memang malas nak pergi klinik tu.. Ingat lepas raya nanti nak pergi klinik tu. Harap-harap buat masa sekarang ni dia takde la sakit macam hari tu lagi..


p/s: Kucing yang tak berakalpun pandai buat aksi puasa yang yang yok.. Apatah lagi manusia yang punya akal yang sentiasa menjalar tu.. Ada je alasan tak nak berpuasa ataupun tak nak tolong buat kerja masa puasa ni.. hehh...

3 Tukang Tembak:

ary_lee said...

entah-entah berisi kot? HohohohoXD

jaakechik said...

kuat mkn tp x berisi... hrmmm samo la ngn jaa ni haaa.... kurus semacam aje.... huuuuu!

Tinta Lana said...

Salam.

Kak azz, nampak lentuk beno dia,hahaha

Manusia puasa yok2 tu, terlebih yok. Cuba cover, tapi tak pandai cover..last2 nampak sgt kelentongnya,hehehe

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »