Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, August 14, 2013

Minah enterframe... hehh..

Assalamualaikum...

Minah enterframe... hehh..

Minah enterframe ni suka sangat ikut mana aku pergi.. Malahan kalau dia nampak aku keluar nak ke tandaspun dia ikut jugak.. Elok jugak dia ikut mana aku pergi.. Sekurang-kurangnya dia boleh jadi mata-mata untuk aku.. Mana la tau kot-kot ada ular ke, lipan ke, kala jengking ke yang lalu, boleh la dia bagi warning kat aku dulu.. So, takde la aku nak terkujat.. hehh.. Spesis kampungan macam dorang ni kan jenis mudah alert atau peka dengan keadaan sekeliling..


Siyes aku tak perasan minah enterframe ni ada kat situ.. Masa nak masukkan gambar ni kat entry ni baru aku nampak dia tu..


Puas aku tunggu dia blah tapi tak jugak blah.. So, snap je la.. Dah namanya minah enterframe, kan... ehehh..


Aku pergi kat sinipun, dia ikut jugak.. Memang dasar minah enterframe sungguh la si Utih ni.. haha...


Apa la si minah enterframe ni buat agaknya ya.. Over betul la ko ni.. 


Nasib baik la mak angkat minah enterframe ni takde perangai suka enterframe macam dia.. ehehh... Sekali sekala enterframe tu takpe la kot.. Nampak comel je, kan.. kan.. kan... *sila muntah kat tempat lain ya.. muahahaha... tettttttt........


p/s: Entry ni mengenai kucing aku yang suka enterframe.. Ya... K-U-C-I-N-G....

3 Tukang Tembak:

Tinta Lana said...

Gambar awal tu..kalau akak tak sebut..saya pun tak perasan utih terbaring kat tepi tu..

Banyak rupanya pokok bunga akak.. ^_^

dear xila said...

comel la dia...nk pnjm heeee

Acik Erna said...

Elok lsk namo e utih samo ngan bulu e

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »