Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, October 2, 2013

Oh my gupi guppy... :D

Assalamualaikum...

Oh my gupi guppy... :D


Ikan gupi yang aku ngecek kat akak sebelah hari tu dah semakin selesa duduk dalam pasu bahulu mak aku.. Yang dalam botol minyak tu pun dah okay dah.. Malahan dah ada yang beranak kecil.. Makin meriah dorang berkumpul kat situ.. hehe...



Siap ada lagu background lagi tu.. Oh my sweetheart.. hahaha...




Semalam, makcik depan rumah bagi aku satu pokok keladi ni.. Pokok ni kena tanam dalam tanah yang berair.. So, akupun ambil lagi sebuah pasu bahulu mak aku kat dalam stor tu.. Kali ni aku main ambil je, takde dah nak tanya mak dulu... Rasanya dia bagi je kottt.... hehh...




Aku nak biarkan dulu pokok tu stabil sebab baru tanam, kan.. Lepas tu aku dah plan dah nak letak jugak ikan gupi kat dalam tu.. So, takde la nanti jentik-jentik membiak dengan jayanya sebab pasu ni ada air yang banyak..


p/s: Pasu bahulu mak aku masih ada lagi dua buah.. Rasanya mungkin aku perlukan lagi sebuah untuk letak pokok bunga yang berdaun macam lalang hari tu.. Lagi sebuah tu biar je la kat dalam stor tu sebab yang tu ada penutup..

7 Tukang Tembak:

Acik Erna said...

azz..teringin lak nak cari ikan gupi..gogham lak bilo azz kato dah membiak..akak ni kan suko bolo ikan yo..ikan lain sumo mati..ikan puuyu yo yang hidup lamo

Shark Kay said...

wah..
dh jadi family besar..
pasni boleh bli aquarium besar..
mmg cntik ikan ni dalam aquarium kalau dh bnyak2 cmnie.

Khairunnisa' said...

Pokok bunga berdaun lalang? Macam mana bentuk rupanya tu?

Nisa'

melati biru said...

wah cantiknya ,,noy suka ,tumpang gembira:)

Rai Ourkizuna said...

bestnya.. kalau anak2 saya mesti suka kalau boleh bela ikan camni..

tenku butang said...

hu3.. sorry.. td tengok gambo ingatkan jentik2 tadi.. pastu tengok video baru tau anak ikan cumeyy.. background sound bestt tuu..

tenku butang said...

done follow sini no. 561
sudilah kiranya follow me back yea..
he2.. salam kenal.. keep in touch yea..=)

http://tengkubutang@gmail.com/

dan my 2nd blog
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »