Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, October 4, 2013

Pemenang Anugerah Buku PNM-RTM 2013..

Assalamualaikum...

Pemenang Anugerah Buku PNM-RTM 2013..


Siapa tengok rancangan ni malam tadi..? Aku nak tengok tapi boleh terlupa la pulak.. Sudahnya tengok keputusan kat fb je.. hehh.. Apapun, sekalung tahniah kepada semua yang menang.. Yang tak menang tu, boleh tingkatkan lagi usaha dengan memantapkan lagi karya masing-masing.. 




Kategori 1 – Kanak-kanak Fiksyen BMelayu
Kami Puteri hebat * Natasha & rakan2 * PTS One

Kategori 2 – Dewasa Fiksyen BMelayu
Deru Angin * Hafizah Iszahanid * Utusan Publications


Kategori 3 – Dewasa Fiksyen BInggeris
Magic Eyes * Teoh Choong Ean * Utusan Publications

Kategori 4 – Dewasa bukan Fiksyen BM
Kunta Kinte Original Catatan Kopitiam * A Kadir Jasin * Berita Publishing

Kategori 5 – Dewasa Bukan Fiksyen BInggeris
A Doctor In The House * Tun Dr Mahathir * MPH Group Publishing

Kategori 6 – Kerajaan Fiksyen BMelayu
Air Mata Raja * Shaharuddin Ali & Norzailina Nordin * DBP

Kategori 7 – Kerajaan Bukan Fiksyen BMelayu
Kanser Payudara Teman Ke AKhir Hayat * Hasanah Che Ismail * DBP

Kategori 8 – Kerajaan Bukan Fiksyen BInggeris
Re-Think – A New Paradigm for Malaysian Timber * Lee Chor Wah & Suria Zainal * Malaysian Timber Council

Kategori 9 – Pilihan Penonton / Pembaca
Contengan Jalanan * Hlovate * Jemari Seni


Kategori 10 – Anugerah Perdana
Re-Think – A New Paradigm for Malaysian Timber * Lee Chor Wah & Suria Zainal * Malaysian Timber Council



Aku ada buku Kategori 2 tu tapi tak baca lagi.. Buku Dr. M tu aku ada baca sikit tapi buku tu kakak aku punya.. Tahniah juga kepada Hlovate dan Jemari Seni..  Walaupun identiti Hlovate ni masih lagi misteri, namun buku beliau tetap diminati.. Aku suka jugak dengan penulis yang low profile macam ni.. Yang penting, karya dia ada mesej tersendiri. Aku ada semua novel Hlovate ni tapi aku baru baca dua buah je.. Tunggu masa yang sesuai untuk membaca.. 


p/s: Sedang gigih menyusutkan novel pending.. hehh..

0 Tukang Tembak:

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »