Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, February 25, 2014

Bila la nak konsisten betul-betul ni.. adehh...

Assalamualaikum...

Bila la nak konsisten betul-betul ni.. adehh...


Dimulakan dengan yang pertama.. Tengok saiz dulu.. Jika kecil, sekali round dah memadai dah.. 

Subhanallah..
Walhamdulillah..
Walaaila ha'illallah..
Allahu Akbar..


Beralih ke sebelah.. Jika masih kecil jugak, sama jugak jalannya.. Sekali round jugak..

Subhanallah..
Walhamdulillah..
Walaaila ha'illallah..
Allahu Akbar..


Beralih ke sebelah lagi.. Jika saiznya besar, maka kenalah buat dua round.. Sekali round tak cukup..

Subhanallah..
Walhamdulillah..
Walaaila ha'illallah..
Allahu Akbar..

Subhanallah..
Walhamdulillah..
Walaaila ha'illallah..
Allahu Akbar..


Beralih lagi.. Sebab masih banyak yang menunggu giliran kat sebelah.. Tiba-tiba tempo lari tanpa disedari..

I want nobody nobody but you..
I want nobody nobody but you..
I want nobody nobody but you..
I want nobody nobody but you..


Begitulah seterusnya hingga tiba-tiba terasa kepala macam kena baling dengan batu kecil.. Terus istighfar lima enam kali.. 

Astaghfirullaahal'adzim...
Astaghfirullaahal'adzim...
Astaghfirullaahal'adzim...
Astaghfirullaahal'adzim...
Astaghfirullaahal'adzim...
Astaghfirullaahal'adzim...


Kemudian, sambung balik kepada giliran seterusnya.. Sebut balik yang mula-mula tadi dua tiga kali round.. 

Subhanallah..
Walhamdulillah..
Walaaila ha'illallah..
Allahu Akbar..

Subhanallah..
Walhamdulillah..
Walaaila ha'illallah..
Allahu Akbar..

Subhanallah..
Walhamdulillah..
Walaaila ha'illallah..
Allahu Akbar..


Tiba-tiba bila talian hayat tu keluar kecil je, tak mau laju, maka mulutpun mula la mengomel + bersungut + membebel.. 

Dah tau orang tengah guna, jangan la bukakkkkkkkk... 
Kan dah kecik dahhhh...
Tak suka betul bila selowwww niii...
Eeeiiiii....!!!


Begitulah berulang-ulang sehingga selesai keliling rumah.. Entah bila la nak dapatkan konsisten yang betul-betul konsisten.. huhuhu...


p/s: Aktiviti masa siram pokok bunga.. Talian hayat tu air paip.. hehehe.. Sekali round untuk pasu kecil.. Dua kali round untuk pasu besar.. Sebab tu kena lama sikit siram.. 

1 Tukang Tembak:

Umi Qi said...

rajin yer akak nyanyi dan berzikir sambil siram pokok bunga...kalo singgah ke rumah akak ni pasti menyeronokkan...sbb dari dulu lg ju tau akak mmg suka bercucuk tanam.. :)

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »