Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Monday, October 13, 2014

Koleksi VCD...

Assalamu'alaikum...

Koleksi VCD...


Sebenarnya aku bukanlah seorang yang suka menonton video.. Aku lagi suka tengok tv.. Sebab tu la koleksi vcd aku tak banyak.. Lagipun kat rumah ni memang dah sedia banyak vcd yang adik-beradik beli tapi vcd dorang banyak cerita inggeris la.. VCD aku pula banyak cerita hindi.. Boleh dikatakan semua cerita yang ada Shah Rukh Khan dan Kajol.. 




Semua vcd ni aku beli masa aku kerja kat Pertama Kompleks dulu.. Lama dah ni.. Sejak tahun 2001 lagi aku beli.. Kalau dah tempat kerja tu bersebelahan dengan kedai jual vcd hindi, dah tentulah terikut-ikut membeli.. Tambahan pulak ada sorang pekerja kat situ yang rajin promot.. hehe.. 




VCD cerita inggeris aku cuma beli dua buah sahaja.. haha.. Yang lagu pulak cuma tiga buah tu je la tapi yang pasti, ketiga-tiganya original... Sampai kini semua vcd ni masih dalam keadaan baik sebab aku simpan elok-elok.. Takdenya aku nak main tinggal je vcd tu bersepah merata-rata dalam rumah..




Aku layan vcd ni bila mood merempit aku ke laut.. Sambil layan lagu, sambil merempit laju-laju.. Nak kata tengok beria tu tak la.. Lagipun dah banyak kali dah menengoknya..


p/s: Lepas tahun 2001 tu dah tak beli vcd dah.. Lagipun cerita hindi sekarang entah apa-apa je.. hehh..

0 Tukang Tembak:

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »