Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, December 12, 2015

Cara buat mee kuning dengan menggunakan mesin Falcon...

Assalamu'alaikum...

Cara buat mee kuning dengan menggunakan mesin Falcon...

Aku ada mesin Falcon ni.. Dah bertahun dah aku beli tapi sangatlah jarang aku gunakan.. Seingat aku la, ada la tiga empat kali kot aku gunakan untuk buat tart gulung dan buat roti.. Selebihnya, mesin ni kekal disimpan di dalam plastik sebab kotaknya sudah rosak.. Aku beli mesin ni secara main kutu seramai sepuluh orang.. Masa tu harga dia masih dalam harga promosi sebab mesin ni baru berada di pasaran.. Harga mesin ni pada ketika itu adalah RM750.. Sebulan cuma bayar RM75 sahaja..






Apabila tengok keadaan sekarang ni iaitu mee kuning yang dijual di pasaran tu macam-macam hal, takde logo Halal dan sebagainya, rasa macam nak buat mee kuning sendiri la pulak.. Cuma, aku ni ada satu sikap yang malas sikit iaitu malas sangat nak keluarkan mesin ni.. ahaha...


Walau apapun, aku akan usahakan agar sikap malas itu bertukar menjadi rajin demi kesihatan sejagat.. Yakin boleh..! Doakan sama ya.. hehe..


Bahan untuk buat mee:

500 gram tepung gandum
2 biji telur*
Sedikit serbuk kunyit atau pewarna kuning
Air secukupnya* - aku rasa air tu mungkin dalam 250 ml
*Air dan telur dicampurkan sekali dan jadikan 250 ml


Siapa yang berminat nak beli mesin Falcon ni, boleh la cuba tanya kat fanpage ni.. Aku tak beli dengan dorang.. Aku cuma tolong promot je.. hehh...


p/s: Rajin membeli tapi tak rajin nak guna.. Aku la tu..! Kehkehkeh...

0 Tukang Tembak:

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »