Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, September 10, 2016

Masak lemak cili padi ayam berencahkan pucuk ubi kayu.

Assalamu'alaikum.

Masak lemak cili padi ayam berencahkan pucuk ubi kayu.


Korang dah siap masak dah ke? Aku baru je siap masak untuk tengahari ni. Aku masak sempoi je. Aku buat masak lemak cili padi ayam yang berencahkan pucuk ubi kayu. Sempoi, kan? Tu la, aku cakap sempoi, korang tak percaya. Haha.



Alhamdulillah, sekarang pokok ubi kayu tu dah besar dah. Dah tinggi menggalah. Dah boleh petik dah hasilnya. Sebelum ni kalau nak masak pucuk ubi kayu, aku selalu minta kat jiran tu. Tapi kalau aku tak mintapun, jiran aku tu rajin je offer pucuk ubi kat rumah dia tu. Dah merimbun, baik dia sedekah je kat jiran berdekatan. Pahalapun dapat, kan?




Dan inilah hasilnya masak lemak ayam yang berencahkan pucuk ubi kayu aku tu. Cukuplah satu jenis lauk je. Masak banyak-banyak jenis lauk nanti membazir pula. Akukan memang jenis yang tak suka membazir makanan. Sila ikut sikap mulia aku ni, ya. Heh.




Biasanya aku masak lemak ayam ni berencahkan kentang. Cuma kali ni aku ubah resepi biasa aku tu. Lagipun pucuk ubi kayu ni percuma, tak payah beli. Petik je kat belakang rumah tu haa. Jimat weiii.. Ahahaha.




p/s: Dah siap masak, boleh la sambung baca novel balik semula. Hehehe.

0 Tukang Tembak:

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »