Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Thursday, August 10, 2017

DIY: Jom baiki tudung saji.

Assalamu'alaikum.

DIY: Jom baiki tudung saji.


Kau ni dah kenapa? Semua benda kau nak repair. Habis la kalau macam ni. Tak laku la barang kat kedai tu. Haha.


Ehh, suka hati aku la nak repair apapun. Aku buat kerja kat rumah aku je. Bukannya aku kacau rumah tangga orangpun, kan? Heh.


Dah, jangan merapu lagi. Boleh pulak buat drama sekejap ya. Haha. Meh la tengok macam mana aku repair tudung saji aku ni. Heh.


^
Tudung saji ni asyik jatuh je sampai pecah dah haa. Kita cuma perlukan cable tie dan jugak gunting.
v



 ^
Ikat cable tie dari dalam. Nanti takde la nampak terjojol kat luar.
v


Tada...! Dah siap. Kan dah jimat tu. Haha.






Malu ke nak gunakan tudung saji macam ni? Mana la tau kot la nak jaga standard, kan? Aku ni jenis tak kisah. Selagi benda tu boleh dibaiki dan digunakan, aku akan cuba baiki. Yang penting, boleh berjimat. Orang nak kata apa, lantak pi la depa. 


p/s: Apa la yang nak dimalukan guna tudung saji macam ni. Lagi malu kalau asyik pinjam duit orang je. Nak bergaya tapi duitnya nan hado. Heh.

1 Tukang Tembak:

mokjadeandell said...

Terbaiklah cikazz. Makcik suka. Jimat cermat amalan mulia.

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)