Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, September 1, 2009

RAYA......RAYA.....RAYA.....

Assalamualaikum.....

Takde cerita best. Hanya sekadar letak gambar je. Maklumlah, bulan puasa ni mana boleh merapu sangat....muehehehehe....


Sepasang kain pemberian dari Ween. Macehh banyak2 ya...
(tapi belum sempat buat baju lagi....hehehe...)



Kain pemberian kakak aku. Simple je manik yang aku jahit tu..
(baju raya aku tahun ni....dah lama aku siapkan....ekekeke....)



Seluar untuk anak buah aku. Ada bunga2 lak tu....hehe
(mak aku cakap kain baju melayu ni macam baju artis....kilat2 gitu...)



Rajin aku jahit manik sampai bawah bajupun aku jahit...hehe..



Baju raya aku tahun lepas. Dua2 kain pemberian kazen yang
sangat baik hati...Maceh Pak Tam...(ayat ngampu ni ekekeke...)
(Tahun ni pun Pak Tam bagi kain 3 pasang, tapi aku buat baju mak dgn baju
anak buah. Baju aku belum buat lagi....Jangan marah ya Pak Tam....hekkk...)

p/s: Syukur alhamdulillah atas rezeki ini ya Allah. Terima kasih semua....

22 Tukang Tembak:

ArmaniWhite said...

ok la tueee...nami sempat tempah sepasang je...uwaaaaaaa

chimera said...

halamak... dah pasang dendang perantau lah... buat meremang bulu roma je tau hehehehe...
baju dah siap ya. rajin tu sempat pulak jaht manik2 semua..

saya punya baru semalam dpt tempah. semua tukang jahit dah tak mo terima, tapi nasib baiklah ada kakak dekat kawasan rumah ni yg boleh menjahit nak terima lagi.. fuhhhhh legaaa...

SwapNAVY said...

disamping kita bergembira masih ada yang tak pulang beraya mcm Dez..SOb3....:(









p/s: Drop ur address kak...

~Kak AZZ~ said...

Nami~> hikkk...baju akakpun sepasang je yg siap....cukup la tu sbb akak bukan pegi memanapun....dok umah je....pakai baju rayapun sampai waktu zohor je...pastu sarung uniform balik semula....ekekeke( t-shirt n kain batik ler....)

~Kak AZZ~ said...

Chime~> alaa...kalau baju Chime xde yg nak jait, beli baju siap je la...hekkkk


Jgn sedih2 dgr lagu raya ehh...Pasal manik kat baju tu, mmg dh mcm tradisi lak sbb taim raya la masing2 dok sibok belajar jait manik....pastu sibok gak dorang menghabiskan manik2 akak ni...hehehe...

Akak ipar siap ckp kt akak....adik takyah buat keje kt dapo...jait je manik kt baju akak ni....pastu akakpun jait la lambat2....kakakaka....

~Kak AZZ~ said...
This comment has been removed by the author.
~Kak AZZ~ said...

Dez~> alololo sian Dez....xpe la....kerja camtu mmg kena berkorban...jgn sedih2 k....ihikk...



address..??? huhuhu....

kucinsiam said...

salam....
senyuuuuuuuuummm.....








saya belikan kat mak,adik2,kawan2...tp untuk diri sendiri=sepasang pun belom gi..
so,pecaya x,sy ske bg org hepi,kak?
hihi

~Kak AZZ~ said...

Ween~> wassalam dear.....senyum* hehe...



Membahagiakan orang lain lebih besar maknanya dr kebahagiaan diri sendiri...Moga Ween terus bahagia sebagaimana Ween bahagiakan mereka/kami...

Pasal baju raya tu...takpe...Ween boleh beli je yg redimed.....lain la mcm akak...takde saiz ekekeke....

zahiera249 said...

kakazz...sayer beli jer redimed sepasang....mls nk p tmph xder maser...kn best if org reti menjait...hihihi...
samer laaa cam org kakazz,bju toh pkai tok amek2 gambo jerr...pas tgh ari tuko unipom nk p dapo,...muahahaha...

zahiera249 said...

salammm sisdarween bebehh...
senyummmmmmmmmm n hugz!!!!!!!
:)

SwapNAVY said...

sob3...

Ponggetz said...

dh2 swap..xpyh nk sedih2..g terjun laut kat lumut tuh..hahakk.. samat hari raya swap.

~Kak AZZ~ said...

Dilla~> kan....buat baju sepasang pn dh cukup utk org dapo cm kita ni kan...hehe...

baju redimed pun cantik2 gak la....tp akak kurang selesa dgn baju2 kurung siap pakai ni...hekkk...

~Kak AZZ~ said...

Dez~> jangan la sedih.....nk soh sape pujuk Dez ni ehh....ekekeke

~Kak AZZ~ said...

Ponggetz~> cehhhh.....tak baik la ckp cmtu kt Dez....kena kt btg idong sendiri baru tau....hahaha....

zahiera249 said...

ponggetzzzzz...ko buli swap haku hempok2 ko bru taw...hahahahaha....
kakazz,tula,tp nk wat camner,da xsmpt...
org dapor bkn pkai lamer noo bju rayer...nnti kene tuka unipom gak...

~Kak AZZ~ said...

Dilla~> hempok je si Ponggetz tu. Pastikan hempokan Dilla tu nnt mcm hempokan John Cena k.....ekekekeke...


kannn....sian kt org dapo takleh nak melaram sampai petang...ihikk...

Anonymous said...

xpe lah this is fate...nobody wants to be lonely..nobody wants 2 make cry....

~Kak AZZ~ said...

Anonymous~> alolololo.......jangan la sedih2 ehh....senyum sokmolah....ekekekeke....


p/s: apsal tak letak nama......xpe....i think i know who u r....hekkk....(just kidding...)

zahiera249 said...

hahahaha...sayer pon taw saper anonymous toh k.azz...

~Kak AZZ~ said...

Dilla~> ekekekekeke....saper kah dia iteww.....hekkk

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »