Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, January 27, 2012

Antara gua dan penjara...

Assalamualaikum...

Antara gua dan penjara...

Hari tu rasa macam duduk dalam gua.. 
Sekarang ni rasa macam duduk dalam penjara la pulak.. ehehh...

Antara keduanya, mana lagi best untuk dijadikan tempat tinggal..?

Duduk gua seorang diri namun masih kena cari makanan sendiri...
Serba-serbi kena buat sendiri...
Kalau tak kuat, memang kecundang la jawabnya...

Duduk penjara ada makanan free, ada pengawal peribadi...
Mungkin sebab itu ramai yang suka duduk dalam penjara kot...

Mungkin ada yang sengaja mencari pasal...
Mungkin ada yang hilang akal...
Mungkin ada yang teraniaya...
Mungkin ada yang teringin nak merasai kehidupan dalam penjara tu...




Samada duduk dalam gua ataupun dalam penjara, dua-duanya tak best. Duduk dengan keluarga lagi best.. Tapi ada jugak orang yang menjauhkan diri dari keluarga sebab merajuk..? Sekali dua merajuk boleh la orang pujuk.. Kalau dah acap kali merajuk, lantak hang la haiihh, ya tak..?

p/s: Sebenarnya nak bagitau yang tingkap bilik jahit aku dah siap.. Tinggal nak sapu cat kat dinding tu je.. Dorang yang buat kerja ni memang suka skip kerja padahal benda tu dah boleh setel dah.. 

14 Tukang Tembak:

Phat said...

kak azz bukak kodai jahit ko?

Yunus Badawi said...

Cat sendiri aje lah kalau mcm tu. Baru nampak cantik .... hehehe

Yunus Badawi said...

Memang ada org sengaja buat kesalahan supaya dipenjarakan. Di sana semua free.

Angah said...

amboiii aihhh, nak citer pasai tingkap je...sampai ke gua la ke penjara la...hohohoho..

ibundo said...

Cantik tingkap kau azz..
Tingkap bergrill kadang-kadang boleh buat orang terpenjara.
Dah banyak dapek tompahan monjahit ko..

~ Cik Azz ~ said...

Phat>

Tak laa... Takdo bajet... huhu..

~ Cik Azz ~ said...

Yunus Badawi>

Dah masuk dalam pakej dorang.. Biar je la dorang yang setelkan... ehehh..

~ Cik Azz ~ said...

Yunus Badawi>

Tu la pasal.. Sanggup duduk kat dalam tu semata2 nak benda free.. huhu..

~ Cik Azz ~ said...

Angah>

Tu kira mukaddimah la tu Ngah weii.. Tak kan tak faham lagi kot... ekekeke...

~ Cik Azz ~ said...

Kak Pah>

Boto tu kak.. Kalau lotak yg bingkai itam, lagi ghimeh dibuek ehh.. Mano dgn nyamuk banyak lagi botenggek kek situ.. Macam tingkap kek ruang tamu dopan ghumah ni, golap yoo.. Tu sbb sey pilih yg kaler putih.. Biar coghah sikit..

Sikit2 tu ado la kak.. Boleh la buek nambah2.. Alhamdulillah..

Cik Ina Do Do Cheng said...

CIK AZZ INGATKAN PENJaRA APaLAH TADI, CAM LAGU AWIE JE DIPENJARA JANJI.KAGUMLAH CIK AZZ MASAK PANDAI JAHIT PUN PANDAI, CIK INA GUNA MESIN JAHIT PUN TAK TAHU : (

~ Cik Azz ~ said...

Cik Ina Do Do Cheng>

Memang lagu Awie pon.. hehe...

Cik Ina apa kurangnya.. Masak semua menjadi.. Kalau bukak kedai makan, mmg laris punya la..

Saya ni banyak yang kurang.. Sebab tu kena belajar mana yang termampu saya buat..

Acik Erna said...

azz..apo hal la pulak cerito guo ngan penjaro..kan sonang terus cito pasal tingkap..he he

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Tak tau nak cito apo pasal tingkap tu.. Kang kok lotak gambar yoo dah jadi macam entri WW lak... hehe...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »