Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, July 7, 2012

Jalan Cinta: Garapan dariku... :)

Assalamualaikum...

Jalan Cinta: Garapan dariku... :)

Semua resah..
Hati manusiamu..
Untuk membagi kisah..
Atas nama cinta..

Derai air mata..
Di setiap sujudmu..
Seperti tak pernah cukup..
Untuk menjagaku..

Jangan butakan hati menjadi..
Cinta yang semu..
Cinta yang semu..

Kau hembuskan..
Ayat-ayat cinta..
Untukku..

Di sela doa dalam..
Malam-malam yang sunyi..

Ampunan engkau pintal dalam semua..
Keraguan yang telah meliputi jiwamu..

Semoga akan membawa cintamu..
Pada diriku dalam..
Jalan dan redha-Nya..

Jangan butakan hati menjadi..
Cinta yang semu..
Ooo.. Cinta yang semu..

Kau hembuskan..
Ayat-ayat cinta..
Untukku..

Di tengah terik matahari..
Dan dinginnya malam..

Kau panjatkan..
Ayat-ayat cinta..
Pada-Nya..

Melindungi dan menjaga..
Kisah cinta kita..

Lagu asal dari Sherina..

p/s: Gara-gara tertengok video klip pernikahan Irma Hasmie dan Redza Syah Azmeer, terus tersuka kat lagu ni.. Dan video klip ni aku buat khas untuk pembaca dan peminat setia novel Awak Suka Saya Tak.. Bayangkan aje Hilman dan Intan.. :)

2 Tukang Tembak:

Tinta Lana said...

Salam.

Hehehe, lana pun terus cari lagu ni kak pas tgk video nikah irma.. >_<

Terasa macam saya lak irma..eh?hahahahh.

*tak pasal2 kena sekeh dgn kakak aku ni,eheh ^_^

~ Cik Azz ~ said...

Tinta Lana>

Ishh, takde sebab akak nak sekeh ko.. huhu..

Teruk jugak ko punya mamai, sampai perasan Irma tu macam ko.. hahaha...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »